Skip to content Skip to footer

Struligt med rumsbokning på jobbet? Med ett smart bokningssystem kan arbetsplatsen effektiviseras

Struligt med rumsbokning på jobbet? Med ett smart bokningssystem kan arbetsplatsen effektiviseras

Alla som är anställda på företag där det hålls mycket möten kan vittna om hur komplicerat och bökigt det kan bli när man ska boka mötes och konferensrum. Med hjälp av ett smart rumsbokningssystem så kan möteskulturen effektiviseras, samtidigt som konflikter kring mötesutrymme minskar drastiskt.

Många arbetsplatser använder sig fortfarande av utdaterade metoder när det kommer till att boka rum för möten. Med hjälp av ett bokningssystem konferensrum så kan alla anställda enkelt och smidigt boka rummet som de behöver direkt från sitt skrivbord. Interna mötesbokningschattar och kluddiga listor blir ett minne blott.

Genom att ge anställda möjligheten att boka rum på sina villkor minskar också risken för att bråk och konflikter ska uppstå på grund av oklara spelregler kring bokning. Istället för att läsa igenom gamla chattloggar för att lista ut om ett specifikt rum är ledigt är det bara att logga in på bokningssystem konferensrum och se om rummet är tillgängligt att boka.

Allt detta går även att göra från vilken enhet som helst. Om du är på väg till jobbet för att hålla ett morgonmöte och halvvägs kommer på att du glömde att boka ett mötesrum är det bara att logga in och göra direkt från telefonen. Det går även att se direkt i Pronestors bokningssystem hur stora rummen är och vilken utrustning som finns, vilket gör att alla möten använder den tillgängliga ytan på ett så effektivt sätt som möjligt

Enkelt att lära sig och implementera

Pronestors bokningssystem konferensrum integreras med Officepaketet och arbetar tillsammans med andra applikationer. Det går därför väldigt fort för anställda att lära sig använda systemet och bokade möten dyker direkt upp i ens schema.

Förbättra möteskulturen med hjälp av data

Pronestor kan också hjälpa ledningen att förändra arbetsplatsen till det bättre. Genom att samla in data från alla möten som hålls så kan ledningen på en arbetsplats ta hjälp av informationen för att ta välgrundade beslut.

Ledningen kan då enkelt få en överblick kring hur många möten som hålls. Räcker utrymmet som finns på plats, eller behövs det mer eller mindre mötesrum på arbetsplatsen?